0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :

کابینت ممبران چیست؟

کابینت ممبران چیست؟

ممبران Membrane، متریال نسبتاً جدیدی است که در صنعت کابینت‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول در واقع یک فویل پلی‌وینیل‌کلراید (PVC) است که در انواع طرح‌ها و رنگ‌ها تولید می‌شود. این فویل بر روی MDF خام نصب می‌شود و باعث زیبایی و دوام آن می‌گردد. تولیدکنندگان از این محصول در ساخت انواع وسایل چوبی مانند کابینت، میز، تخت خواب، کمد و... استفاده می‌کنند. در این مقاله از سایت اینترچوب می‌خواهیم به ویژگی‌های کابینت ممبران و مزایا و معایب آن بپردازیم.

کابینت ممبران چیست؟

ممبران یا وکیوم یک روکش PVC، بسیار زیبا و مقاوم است که بر روی ام‌ دی‌ اف خام و یا نئوپان کشیده می‌شود. البته در برخی از انواع کابینت‌های ممبران، از چوب طبیعی به‌عنوان مغزی استفاده می‌شود، این نوع متریال قیمت و کیفیت بالاتری نسبت به MDF و نئوپان دارد. روال کار به این صورت است که ام‌ دی‌ اف خام، توسط دستگاه‌های CNC، برش خورده و طراحی می‌شود.

پس از ابزار خوردن MDF، کابینت موردنظر چسب زده شده و  توسط تکنولوژی خاصی روکش ممبران بر روی آن، وکیوم می‌گردد. معمولاً از این متریال برای ساخت کابینت‌های کلاسیک، نئوکلاسیک و مدرن استفاده می‌شود. چنانچه ام‌ دی‌ اف خام دارای طرح و کنده‌کاری‌های سنتی باشد، کابینت‌ها به سبک کلاسیک در خواهند آمد و چنانچه به‌سادگی و بدون هیچ‌گونه حکاکی و طراحی، وکیوم و پوشش داده شوند، برای تولید کابینت مدرن استفاده خواهند شد.

همچنین بخوانید: نوار پی وی سی چیست؟

مزایای کابینت‌های ممبران

مزایای کابینت‌های ممبران

معمولاً برای حفظ کیفیت کابینت‌های ممبران، آنها را از مواد اولیه مرغوب می‌سازند. در تولید این ورقه‌های ممبران تمام شرایط استاندارد رعایت می‌گردد. سازندگان کابینت از ورقه‌های ممبران ضخیم و براق برای ساخت کابینت‌هایی به سبک مدرن استفاده می‌کنند. مزایای استفاده از کابینت‌های ممبران عبارت‌اند از:

کابینت‌های ممبران ضد آب هستند.

 روکش PVC نوعی پلاستیک است که به طور یکپارچه بر روی ام‌ دی‌ اف کشیده می‌شود، این روکش ضد آب و ضد رطوبت است. به همین دلیل کابینت‌های ممبران در برابر رطوبت مقاومت بالایی دارند و برای محیط‌های مرطوب کاملاً مناسب هستند. البته فراموش نکنید که مقاومت این کابینت‌ها در برابر نم زدگی تا حدی نیست که بخواهید آنها را بشویید.

کابینت ممبران دوام و ماندگاری بالایی دارد

فاکتورهای زیادی همچون مغزی کابینت، نوع چسب و نحوه تولید در دوام و ماندگاری کابینت‌ ممبران دخالت دارند. یکی از مهم‌ترین این فاکتورها مغزی تشکیل‌دهنده این محصول است به‌طورکلی مغزی ام‌ دی‌ اف از نئوپان مقاوم‌تر است و چوب طبیعی نیز از MDF ماندگارتر می‌باشد. همچنین چسب بکار رفته برای وکیوم روکش بر روی مغزی نیز تأثیر زیادی در کیفیت روکش ممبران دارد. زیرا چسب، دوام و ماندگاری روکش PVC کشیده شده بر روی مغزی را تضمین می‌نماید.

نحوه وکیوم کردن کابینت نیز بی‌تأثیر در کیفیت این محصول نیست. اگر سازنده اهمال‌کاری کند و از روکش ضعیفی استفاده نماید، ممکن است به‌مرورزمان روکش از بدنه جدا شود و یا بدنه کابینت به‌راحتی دچار خط‌وخش و پارگی گردد. درصورتی‌که در ساخت کابینت‌های ممبران استانداردها رعایت شوند، همچنین این کابینت‌ها را از  اشیا تیز و برنده دورنگه دارید، از این محصول می‌توانید سالیان طولانی استفاده کنید.

همچنین بخوانید: روش ترمیم صفحه کابینت

روکش ممبران زیبا و تنوع رنگی بالایی دارد

روکش‌های PVC تولید شده برای کابینت‌های ممبران دارای تنوع رنگی بالایی هستند. اما در هنگام انتخاب رنگ باید سبک کابینت‌ها را در نظر بگیرید. مثلا برای ساخت کابینت‌های کلاسیک معمولاً  از رنگ‌هایی مانند سفید، بژ، قهوه‌ای، خاکستری و مشکی استفاده می‌شود. ولی برای کابینت‌های مدرن محدودیت رنگی وجود ندارد، در این نوع کابینت‌ها رنگ‌های شاد و پرانرژی محبوبیت بیشتری دارند.

نظافت و نگهداری آسان این کابینت‌ها

کابینت‌های ممبران دارای سطح صافی هستند در نتیجه تمیزکردن آنها به‌راحتی انجام می‌شود. همچنین به‌خاطر روکش pvc لکه‌ها به‌راحتی از روی این کابینت‌ها پاک می‌شوند. این کابینت‌ها ضد لک هستند و در اثر باز و بسته‌شدن جای انگشت بر روی سطح آنها نمی‌ماند.

همچنین بخوانید: روش های نگهداری و افزایش طول عمر کابینت

کابینت ممبران دارای قیمت مناسبی است

باتوجه‌به اینکه کابینت‌های ممبران از متریال‌های مختلفی تولید می‌شوند در نتیجه قیمت این محصول بسته به کیفیت آن متفاوت است؛ بنابراین اگر در هنگام خرید تولیدکنندگان کابینت ممبران، قیمت‌های مختلفی برای این کالا اعلام کردند، تعجب نکنید. زیرا کیفیت مواد مورد استفاده در تولید این محصول مختلف هستند. مثلاً در ساخت کابینت‌های سبک کلاسیک از چوب طبیعی استفاده می‌شود و به‌وسیله دست بر روی آنها حکاکی می‌گردد، این پروسه باعث افزایش قیمت این کابینت‌ها می‌گردد. با تمام این مسائل کابینت‌های ممبران مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی هستند.

معایب کابینت‌های ممبران

معایب کابینت‌های ممبران

این کابینت‌های زیبا و شیک در کنار مزایا و ویژگی‌های مثبتی که دارند، از معایبی نیز برخوردار هستند. در ادامه مقاله کابینت ممبران چیست؟ برخی از معایب این محصول را ذکر خواهیم کرد.

  • حساسیت بالای روکش ممبران به اجسام تیز: اگر روکش ممبران به‌وسیله اجسام تیز دچار خراشیدگی و یا پارگی شود، رطوبت به داخل مغزی کابینت نفوذ می‌کند و باعث بادکردگی و پوسیدگی کابینت می‌شود.
  • عدم ریزه‌کاری بر روی سطح کابینت‌ها: برای اینکه روکش PVC به‌خوبی بر روی سطح ام‌ دی‌ اف بچسبد، بهتر است کابینت‌های ممبران دارای طرح‌های متعدد و ریز نباشند. به همین دلیل این کابینت‌ها معمولا ساده و دارای طرح های ظریف می‌باشند.
  • حساسیت به نور مستقیم خورشید: اگر کیفیت این کابینت‌ها ضعیف باشند، نور مستقیم آفتاب و حرارت باعث می‌شود که چسب ضعیف شده و از روکش جدا گردد. همچنین نور خورشید باعث تغییر رنگ کابینت‌ها می‌گردد.

نکات تأثیرگذار در افزایش عمر کابینت ممبران

نکات تأثیرگذار در افزایش عمر کابینت ممبران

حالا که مزایا و معایب کابینت ممبران را دانستید، بهتر است با برخی موارد که باعث افزایش طول عمر این کابینت‌ها می‌شود نیز آشنا شوید.

  • این کابینت‌ها نباید مستقیماً در معرض عوامل خارجی مانند حرارت قرار گیرند.
  • این محصول را در  تماس مستقیم اشعه ماورای‌بنفش و اشعه خورشید قرار ندهید. 
  • این کابینت‌ها نباید بیش از حد در معرض آب و رطوبت قرار داده شوند.
  • سعی کنید در هنگام نظافت از مواد شوینده و مواد شیمیایی استفاده نکنید تا بافت کابینت‌های ممبران آسیب نبینند.

همچنین مشاهده کنید: قیمت و خرید چسب ممبران

نتیجه‌گیری

کابینت ممبران از تنوع طرح و رنگ بالایی برخوردار است، وجود روکش‌های مختلف این محصول باعث شده است که مشتریان بتوانند به‌سادگی طرح و رنگ مطابق سلیقه خود را انتخاب نمایند. فروشگاه اینترچوب که در زمینه انواع محصولات ممبران فعالیت می‌کند به خریداران این کابینت‌ها توصیه می‌کند که در هنگام خرید علاوه بر زیبایی این محصول به جنس و متریال به‌کار رفته شده در ساخت این کابینت‌ها دقت نمایند.

سوالات متداول

جنس روکش کابینت‌های ممبران چیست؟

روکش کابینت ممبران از فویل پلی‌وینیل‌کلراید (pvc) است که در انواع طرح چوب، مات و براق تولید می‌شود.

آیا کابینت ممبران ضد آب است؟

روکش پی‌ وی‌ سی کشیده شده بر روی سطح ام‌ دی‌ اف، ضد آب و رطوبت می‌باشد. اگر بر روی سطح روکش ممبران خط‌وخش عمیقی ایجاد نشود این کابینت‌ها ضد آب باقی می‌مانند.

معایب کابینت‌های ممبران چیست؟

روکش ممبران حساسیت زیادی به اشعه مستقیم نور خورشید، حرارت و اشیا نوک‌تیز دارد. 

درج نظر
خانه
دسته ها
جستجو
0 سبد
پروفایل
بیشتر
تماس
دسته بندی ها
پرایمر پی وی سی (pvc)
چسب گرانول
چسب ممبران
روکش ممبران
نوار پی وی سی
بازگشت به بالا