0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :

چسب گرانول چیست؟ (انواع و کاربرد)

چسب گرانول چیست؟ (انواع و کاربرد)

چسب گرانول یکی از انواع چسب‌هایی است که در دستگاه‌های لبه چسبان کارگاهی برای متصل‌کردن انواع نوارهای PVC و پلاستیکی بر روی صفحات نئوپان، ام دی اف مورد استفاده قرار می‌گیرد. این چسب که به دو حالت مایع و جامد در دسترس است، در اثر گرما ذوب شده و بعد از چسباندن دو قطعه به یکدیگر سفت می‌شود. در ادامه مقاله چسب گرانول چیست؟ قصد داریم شما را با ویژگی‌ها وکاربردهای این محصول آشنا کنیم.

چسب گرانول چیست؟

با پیشرفت تکنولوژی برای چسباندن نوارهای پلاستیکی و PVC به لبه نئوپان، ام دی اف و... از دستگاه لبه چسبان اتوماتیک استفاده می‌کنند. چسبی که در این دستگاه به کاربرده می‌شود چسب گرانول است. این چسب خاصیت چسبندگی بسیار قویی دارد و از همه مهم‌تر تغییری در رنگ موادی که به قطعه کار می‌چسباند، ایجاد نمی‌کند. چسب گرانول یا (Hot Melt)، به دو صورت جامد و مایع تولید می‌شود. این چسب در دمای 180 درجه به بالا ذوب شده و بعد از چسباندن دو قطعه به یکدیگر سفت و سخت می‌شود. چسب گرانول دارای کاربردهای بسیاری است و متناسب با ترکیباتی که در آن استفاده شده، دارای غلظت‌های مختلف و نقطه ذوب متفاوتی می‌باشد. مثلاً نوعی از چسب گرانول که در دمای 180 تا 210 درجه سانتی گراد ذوب می‌شود مقاومت بسیار بالایی در برابر حرارت دارد. به طور کلی مزایای استفاده از چسب گرانول عبارتند از:

  1. کاربرد آسان
  2. سبک و کم بو
  3. قدرت چسبندگی بالا
  4. دارای مقاومت کشسانی بالا
  5. عدم آلودگی محیطی و خطر آتش‌سوزی
  6. امکان ذوب شدن دوباره بعد از سرد شدن

انواع چسب گرانول

انواع چسب گرانول

چسب گرانول از مواد پلیمری و به شکل گلوله‌های ریز تولید می‌شود و برای مصرف باید حرارت ببیند و ذوب شود. انواع مختلف چسب گرانول شامل چسب اتیل ونیل استات (EVA)، پلی اولفین (PO) و پلی اورتان (PU) هستند. هر کدام از این چسب‌ها دمای ذوب متفاوتی دارند و در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه مقاله چسب گرانول چیست؟ ویژگی‌های هرکدام از این چسب‌ها را بررسی خواهیم کرد.

  • چسب گرانول اتیل ونیل استات (EVA): این چسب در دمای محیط به صورت جامد می‌باشد. دمای مورد نیاز چسب EVA برای ذوب شدن بالای 160 درجه سانتیگراد است و به محافظت از سطوح حساس به حرارت کمک می‌کند.
  • چسب گرانولپلی اولفین (PO): این چسب مقاومت بسیار خوبی در برابر گرما، حلال‌ها، روغن و گریس و نرم کننده‌ها دارد. به همین دلیل برای چسباندن سطوح سختی مانند انواع چوب‌، مورد استفاده قرار می‌گیرد. انعطاف پذیری بالا، مقاومت بالا در برابر حرارت و چسبندگی فوق العاده عالی این محصول موجب کاربرد آن در صنایع مختلف شده است.
  • چسب گرانول حرارتی پلی یورتان: چسب پلی یورتان، به دلیل پایداری حرارتی بسیار بالایی که دارد، گزینه مناسبی برای آب بندی محسوب می‌شود. این چسب در صنایع مختلفی مانند PVC ،MDF، خودروسازی، صنعت صحافی و مصالح ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همچنین بخوانید: نوار پی وی سی چیست؟

چسب گرانول چه کاربردهایی دارد؟

چسب گرانول چه کاربردهایی دارد؟

چسب گرانول ترکیبی از فراورده‌ها و مواد پتروشیمی است که فرمول تولید این محصول با توجه به نوع کاربرد آن برای صنایع مختلف، متفاوت می‌باشد. چسب‌های گرانول در اشکال مختلف بلوری، میله‌ای و بالشتی با استفاده از بهترین مواد اولیه تولید می‌شوند. گلوله‌های چسب گرانول در ماشین لبه چسبان ذوب شده و به منظور چسباندن قطعات چوبی، پلاستیکی و فلزی مورد استفاده قرار می‌گیرند. فراموش نکنید شرط اصلی برای اتصال پایدار و باکیفیت، انتخاب بهترین چسب گرانول است. بنابراین این محصول را از شرکت‌های معتبری مانند اینتر چوب تهیه نمایید. مهم‌ترین صنایعی که از انواع چسب گرانول استفاده می‌کنند عبارتند از:

  1. صنایع الکترونیک
  2. صنایع بسته بندی
  3. صنایع خودروسازی
  4. صنعت چاپ (صحافی)
  5. کارخانجات تولید فرش
  6. صنایع مربوط به تولید مواد بهداشتی
  7. صنایع چوبی (پوشش لبه MDF، پوشش لبه تخته سه لایه، پوشش لبه نئوپان)

ویژگی‌های چسب گرانول چیست؟

چسب‌های گرانول انعطاف‌پذیر هستند یعنی بلافاصله بعد از قرار گرفتن در بین سطوح خشک نمی‌شوند، اما پس از سرد شدن ثابت شده و دو قطعه را محکم به هم می‌چسباند. این چسب ضایعات ندارد و به دفعات مکرر می‌توانید از آن استفاده نمایید. در ادامه مقاله چسب گرانول چیست؟ ویژگی‌های دیگر این محصول را بررسی می‌کنیم.

  • قدرت چسبندگی بسیار بالا و پایداری دارد.
  • چسب گرانول سبک وزن است و برخلاف شیمیایی بودنش بدون بو می‌باشد.
  • زمان خشک شدن چسب‌های گرانول کم است و پس از خشک شدن تثبیت می‌شوند.
  • چسب گرانول شفاف و بی رنگ است. بنابراین در هنگام استفاده اثری از خود بر روی وسایل مختلف به جا نمی‌گذارد.
  • چسب‌های هات ملت (Hot Melt) مقاومت کشسانی بالایی دارند و به همین دلیل به راحتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • این چسب در حالت عادی، چسبندگی ندارد و پس از سرد شدن به حالت جامد یا نیمه جامد در آمده و آسیبی به محیط نمی‌زند.
  • در صورت استفاده از این چسب‌ها محدودیتی برای عملیات های مختلف (برشکاری، کنده کاری، سوراخ کردن وسایل) نخواهید داشت.

بهترین برندهای چسب گرانول

بهترین برندهای چسب گرانول

کیفیت انواع چسب گرانول و شرکت سازنده چسب از موارد است که برای خریداران حائز اهمیت است. در حال حاضر شرکت‌های مختلفی در زمینه تولید چسب و مواد شیمیایی فعالیت دارند، معروف‌ترین مارک‌های چسب گرانول موجود در بازار اوهو، بایسون، میتراپل و چسب هنکل می‌باشند. ناگفته نماند چسب‌های تولید شده در شرکت‌های معتبر ایرانی نیز از کیفیت بالایی برخوردار هستند. از جمله برترین تولید کنندگان ایرانی انواع چسب گرانول می‌توان به شرکت‌های زیر اشاره نمود:

  • مجتمع شیمیایی آبنوس
  • شرکت آوند نگار سناباد
  • شرکت نانو صنعت اوژن
  • صنایع چوب امید خاورمیانه
  • شرکت صنایع شیمیایی شیراز
  • شرکت تولیدی و صنعتی سامد

چسب گرانول را از کجا بخریم؟

حالا که متوجه شدید چسب گرانول چیست؟ و چه کاربردهایی دارد؟ بهتر است در انتخاب مرکز خرید دقت نمایید. زیرا در حال حاضر شرکت‌های زیادی انواع مختلف چسب‌های گرم (چسب گرانول) را تولید می‌کنند و این محصولات را در فروشگاه‌های بسیاری عرضه کرده‌اند. به همین دلیل پیدا کردن بهترین فروشگاه کار مشکلی است. در هنگام خرید از معتبر بودن فروشگاه اطمینان حاصل کنید. فراموش نکنید که یک فروشگاه معتبر کالاهای باکیفیت خود را با تضمین و قیمت مناسب ارائه می‌دهد. برای این منظور می‌توانید به سایت ما یعنی، فروشگاه اینتر چوب مراجعه کنید و از برندهای معتبر چسب گرانول که در این مجموعه عرضه می‌شوند خریداری نمایید. انواع چسب گرانول اینتر توسط این شرکت، به صورت مستقیم عرضه می‌گردد و امکان ارسال آنها به سراسر کشور وجود دارد.

جمع بندی

در این مقاله یکی از انواع چسب‌های گرم را که در صنایع مختلفی مانند صنایع کابینت سازی، مبلمان، صنعت بسته بندی، خودروسازی و... مورد استفاده قرار می‌گیرد، را به شما معرفی کردیم. چسب گرانول که به وسیله حرارت ذوب می‌شود انعطاف پذیری مناسبی دارد و بعد از خشک شدن دو سطح را سفت و محکم به یکدیگر می‌چسباند. برای خرید چسب گرانول با کیفیت بالا و قیمت مناسب می‌توانید به سایت اینترچوب مراجعه نمایید.

سوالات متداول

1. آیا چسب گرانول فقط برای چسباندن سطوح MDF و نئوپان کاربرد دارد؟

خیر چسب گرانول در صنایع مختلفی مانند بسته‌بندی، چوب، خودرو، الکترونیکی و... مورداستفاده قرار می‌گیرد.

2. انواع چسب گرانول کدام‌اند؟

چسب اتیل ونیل استات (EVA)، پلی اولفین (PO) و پلی‌اورتان (PU)

3. چسب گرانول را از کدام فروشگاه بخریم؟

شرکت اینترچوب یکی از شرکت‌های معتبر عرضه‌کننده چسب گرانول در ایران می‌باشد.

درج نظر
نظرات
1403/7/3 23:22
دمای ذوب چسب گرانول توی فرآیند pvc کردن ام دی اف خیلی مهمه دمای ذوب بالاتر کیفیت و مقاومت بهتری رو برای تولیدات چوبی فراهم میکنه و استفاده ازش بهتره و همینطور برای محصولات مختلف مثل بسته بندی ها که باید مقاومت بالایی نسبت به شرایط محیطی مثل دما و رطوبت داشته باشه خیلی مناسبه. سوالی که خیلی مهمه اینه که چسب گرانول های ایرانی هم کیفیت مشابه خارجی رو دارن یا مصرف چسب گرانول های خارجی بهتره؟
خانه
دسته ها
جستجو
0 سبد
پروفایل
بیشتر
تماس
دسته بندی ها
پرایمر پی وی سی (pvc)
چسب گرانول
چسب ممبران
روکش ممبران
نوار پی وی سی
بازگشت به بالا