0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :

انواع مدل های کابینت mdf در سال 2024

انواع مدل های کابینت mdf در سال 2024

آشپزخانه اصلی‌ترین قسمت خانه است، به همین دلیل طراحان دکوراسیون داخلی در پی راهکارهای خلاقانه‌ای برای زیباتر کردن و کاربردی نمودن کابینت‌های آشپزخانه هستند. ازاین‌رو انواع کابینت mdf در مدل‌ها و سبک‌های مختلفی برای فضای آشپزخانه طراحی و تولید می‌گردند. در این مقاله از اینترچوب قصد داریم شما را با انواع ویژگی‌های مدل‌های کابینت mdf در سال 2024 آشنا نماییم.

انواع کابینت mdf جذاب

کابینت‌های mdf با روکش‌های مختلفی طراحی و تولید می‌شوند. انتخاب مدل و نوع کابینت بستگی به دکوراسیون منزل شما دارد. منظور از سبک کابینت، جنس و متریال آن نیست؛ بلکه مدل و نوع طراحی آن می‌باشد. در حال حاضر سه سبک طراحی وجود دارد که عبارت‌اند از:

  • سبک مدرن
  • سبک نئوکلاسیک
  • سبک کلاسیک

کابینت‌های سبک کلاسیک

کابینت‌های سبک کلاسیک

کابینت‌های کلاسیک را بیشتر با متریال چوب،  روکش ممبران و یا mdf رنگ شده می‌سازند. این سبک کابینت دارای نقش‌های برجسته یا فرورفته هستند. روی درب‌ها و ستون‌ها نقش‌های برجسته‌کار شده است. نقش‌های سلطنتی، منبت شده و اشرافی، انواع گل دکوراتیو و ستون‌های خراطی شده در کابینت کلاسیک دیده می‌شود و فضایی لوکس و مجلل و درعین‌حال سنتی را در ذهن تداعی می‌کند. ویژگی‌های انواع کابینت‌های کلاسیک عبارت‌اند از:

  • مناسب آشپزخانه‌های بزرگ و جادار است.
  • دارای طرح‌های منبت و معرق‌کاری هستند.
  • دارای ویترین و کابینت‌های تزیینی می باشند.
  • در این کابینت‌ها از دستگیره‌های پرزرق‌وبرق استفاده می‌شود.
  • کانتر و پیشخوان آنها معمولاً سنگ است.
  • در طراحی این کابینت‌ها نظم و قرینگی رعایت می‌گردد.

همچنین بخوانید: کابینت ممبران چیست؟ + انواع مدل

سبک مدرن

سبک مدرن یکی از جدیدترین و به‌روزترین مدل‌های کابینت می‌باشد که در طراحی آن بر سادگی و استفاده از متریال مدرن تأکید شده است. کابینت‌های مدرن هم برای آشپزخانه‌های کوچک و هم بزرگ مناسب می‌باشد. این نوع کابینت‌ها در حال‌حاضر جزو به‌روزترین انواع کابینت آشپزخانه محسوب م‌ شوند. ویژگی‌های انواع کابینت mdf سبک مدرن عبارت‌اند از:

  • دارای درب‌های صاف‌وساده و بدون کنده‌کاری یا منبت‌کاری
  • کابینت‌هایی با دستگیره‌های ساده و یا فاقد دستگیره
  • عدم وجود اشکال هندسی و طرح‌های پیچیده
  • نداشتن تاج‌ها و ستون‌های منبت‌کاری‌شده 
  • تنوع رنگی بسیار بالا و طراحی متنوع مطابق با مد روز 
  • ارتفاع بلند و یکپارچه کابینت‌ها و امتداد آنها تا سقف

همچنین بخوانید: کابینت های گلاس چیست؟ + انواع مدل

کابینت‌های سبک نئوکلاسیک

کابینت‌های سبک نئوکلاسیک

کابینت‌های نئوکلاسیک ترکیبی از کابینت‌های مدرن و کلاسیک هستند. این کابینت‌ها در عین شیک‌بودن و سادگی بیشتر به المان‌های کابینت‌های کلاسیک گرایش دارند. ویژگی‌های کابینت های نئوکلاسیک عبارت‌اند از:

  • در این کابینت‌ها تقارن به طور کامل رعایت می‌شود.
  • استفاده از درب‌های شیشه‌ای ویترینی و اجرای کابینت‌های یکپارچه تا سقف 
  • دارای دستگیره‌های ساده، آویزان و منحنی‌شکل
  • استفاده از خطوط دایره‌ای و منحنی ساده بر روی درب کابینت‌ها

ویژگی‌های کلی کابینت‌های mdf در سال 2024

حال که با انواع سبک‌های کابینت آشنا شدید. بهتر می‌توانید نوع کابینت مدنظرتان را متناسب با دکوراسیون داخلی منزلتان انتخاب کنید. در سال 2024 طراحی کابینت‌های آشپزخانه با آخرین تکنولوژی‌های روز ترکیب شده است. ناگفته نماند که طراحی کابینت‌ها بنا به نیاز مشتریان و سلیقه آنها متغیر می‌باشد. در ادامه این مقاله از اینترچوب به بررسی ویژگی های محبوب‌ترین نوع کابینت‌های طراحی شده در سال 2024 می‌پردازیم.

استفاده از صندلی‌های مشترک در جزیره آشپزخانه

استفاده از صندلی‌های مشترک در جزیره آشپزخانه

استفاده ترکیبی از جزیره و صندلی یک رویکرد خلاقانه و کارآمد است؛ زیرا علاوه بر افزایش جذابیت و زیبایی محیط، باعث می‌شود تا از فضای آشپزخانه بهره‌وری بهتری داشته باشید. در بخش کمد و کشوهای تعبیه شده در جزیره نیز می‌توان تجهیزات و انواع ظروف آشپزخانه را قرارداد. در جدیدترین انواع کابینت mdf، پنجاه درصد جزیره به کمد و کشو اختصاص پیدا کرده است.

استفاده از تزیینات طلایی در دکوراسیون آشپزخانه

استفاده از شیرآلات و دستگیره‌های طلایی در دکوراسیون‌های جدید، باعث لوکس و شیک‌تر شدن فضای آشپزخانه می‌شود. عناصر طلایی با جلوه‌های درخشان باعث افزایش جذابیت در دکور آشپزخانه می‌گردند.

استفاده از ترکیب سنگ و چوب در دکور آشپزخانه

طراحان دکوراسیون در سال 2024 برای انواع مدل‌های کابینت ام‌ دی‌ اف از رنگ‌های طبیعی و طرح چوب به صورت ترکیبی استفاده کرده اند. همچنین استفاده ترکیبی از سنگ مرمر و کابینت‌هایی با رنگ‌های تیره باعث شده که تضاد زیبا و مدرنی در فضای آشپزخانه ایجاد شود.

استفاده از رنگ‌های ترند مثل سبز

استفاده از رنگ‌های ترند مثل سبز

رنگ سبز جزو رنگ‌های ترند شده در سال 2024 است. این رنگ نماینده طبیعت و آرامبخش می‌باشد. اگر می‌خواهید آشپزخانه خود را به فضایی شیک و مدرن تبدیل کنید، رنگ سبز بهترین انتخاب است. این رنگ را می‌توان با رنگ‌های خاکستری، طلایی و سفید ترکیب نمود و در سبک دکوراسیون مدرن و نئوکلاسیک استفاده کرد.

 

قراردادن ویترین در آشپزخانه‌های جدید

انواع مدل‌های کابینت mdf طراحی شده در سال 2024، شامل ویترین‌های شیشه ای هستند. این ویترین‌ها برای در معرض نمایش قرار دادن تجهیزات آشپزخانه مانند قهوه ساز، هواپز و... مورد استفاده قرار می‌گیرند. دیده شدن این وسایل در فضای آشپزخانه، جلوة زیبایی در آن ایجاد می‌کند.

استفاده از هودهای تزیینی در دکوراسیون آشپزخانه

 هودهای تزیینی با طراحی‌های ساده و مدرن و هودهای کلاسیک با پوشش‌های چوبی می‌تواند آشپزخانه را زیبا و دلپذیر نماید. این هودها عملکرد خوبی در تصفیه هوا دارند و باعث کاهش بوهای ناخوشایند در محیط آشپزخانه می‌شوند. در انواع کابینت mdf طراحی شده در سال 2024، هودها به صورت مخفی در داخل کابینت‌ها قرار داده شده‌اند.

استفاده از چوب و رنگ‌های گرم و جذاب در کابینت‌ها

استفاده از چوب و رنگ‌های گرم و جذاب در کابینت‌ها

برای ایجاد جذابیت بیشتر در طراحی آشپزخانه‌های جدید، از دکوراسیون تمام چوبی استفاده شده است. این نوع دکور به زیبایی و گرمای محیط می‌افزاید. استفاده از رنگ‌های گرم مانند قرمز، نارنجی، طلایی به جذابیت ظاهری آشپزخانه کمک کرده و در ایجاد احساسات مثبت نیز موثر هستند.

استفاده از نورپردازی در دکور آشپزخانه

یکی از ویژگی‌های آشپزخانه‌های جدید استفاده از نورپردازی در سقف و یا فاصله بین کابینت‌های بالا و پایین است. البته به‌کارگیری چراغ‌های روشنایی در بالای جزیره و یا اپن، نیز بر جذابیت فضای آشپزخانه می‌افزاید. چراغ‌های سقفی بزرگ، چراغ‌های دیواری، چراغ‌های آویزان جزو تزیینات مدرن در آشپزخانه‌های جدید محسوب می‌شوند.

بررسی انواع مدل‌های کابینت mdf مدرن

با توجه به کمبود فضای آشپزخانه در آپارتمان‌ها طراحی کابینت‌ها بهصورت یکپارچه تا سقف، ایده جالبی برای کارایی بیشتر می‌باشد. همچنین فضای داخلی کابینت‌های جدید به طور هوشمندانه‌ای بهینه طراحی شده‌اند. مثلا استفاده از کابینت های سوپری و یا قفسه های متحرک می‌تواند وسایل و موادغذایی آشپزخانه را سازماندهی نمایند. ویژگی‌های کلی انواع مدل‌های کابینت ام دی اف در سال 2024 عبارتند از:

  1. استفاده از رنگ‌های روشن و یکدست
  2. استفاده از فناوری های جدید به صورت لمسی و هوشمند برای باز و بسته کردن درب کابینت
  3. استفاده از محصولات با طرح‌های قابل تنظیم مانند قفسه ها و کشوهای قابل تنظیم 
  4. استفاده از نمای بیرونی ساده با جزئیات ظریف

همچنین بخوانید: روش ترمیم صفحه کابینت و روکش ام دی اف

سخن آخر

در سال‌های اخیر، نقش آشپزخانه به‌صورت برجسته‌ای موردتوجه طراحان دکوراسیون داخلی قرار گرفته است. به‌طوری‌که هر سال مدل‌های جدید و خلاقانه‌ای طراحی می‌کنند تا افراد بتوانند از فضای آشپزخانه به‌صورت بهینه استفاده نمایند. انتخاب رنگ، طرح، سبک و مدل مناسب برای کابینت‌های آشپزخانه، به معنی ایجاد جذابیت، آرامش و زیبایی در خانه می‌باشد. این مقاله از اینترچوب، سعی کردیم شما را با ویژگی‌های انواع مدل‌های کابینت در سال 2024 آشنا کنیم.

سؤالات متداول

1. چند نوع سبک کابینت وجود دارد؟

به‌طورکلی سه نوع سبک مدرن، کلاسیک و نئوکلاسیک برای طراحی کابینت‌های آشپزخانه مورداستفاده قرار می‌گیرد.

2. ویژگی‌های اصلی انواع مدل‌های کابینت ام دی اف جدید کدامند؟

در سبک جدید طراحی بر سادگی، استفاده بهینه از فضای کابینت‌ها، استفاده از رنگ‌های روشن و شاد و طراحی ظریف بیشتر تأکید شده است.

3. کابینت‌های mdf در سال 2024 چه ویژگی‌هایی دارند؟

استفاده از تزیینات طلایی، استفاده از چوب و رنگ‌های گرم، استفاده از ترکیب سنگ و چوب در دکور آشپزخانه و... از ویژگی‌های  اصلی کابینت‌های ترند شده در سال 2024 هستند.

درج نظر
خانه
دسته ها
جستجو
0 سبد
پروفایل
بیشتر
تماس
دسته بندی ها
پرایمر پی وی سی (pvc)
چسب گرانول
چسب ممبران
روکش ممبران
نوار پی وی سی
بازگشت به بالا