0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :

بهترین رنگ کابینت

بهترین رنگ کابینت

در وهله اول مهم‌ترین عامل انتخاب کابینت‌های آشپزخانه، رنگ آنها است. اما برای انتخاب بهترین رنگ کابینت آشپزخانه باید موارد زیادی مانند دکوراسیون خانه، سبک کابینت‌ها، ابعاد آشپزخانه را مدنظر قرار دهید. ازاین‌رو طراحان دکوراسیون خانگی که تجربه بالایی دارند، تلاش می‌کنند تا بهترین و جالب‌ترین رنگ‌ کابینت را به مشتریانشان پیشنهاد دهند. در این مقاله از اینترچوب سعی خواهیم کرد تا شما را با بهترین و جدیدترین رنگ کابینت آشپزخانه آشنا کنیم.

اهمیت انتخاب اصولی بهترین رنگ کابینت

بسیاری از متخصصین طراحی داخلی بر این باور هستند که آشپزخانه از طریق رنگ کابینت‌ها با شما حرف می‌زند. شاید این حرف درستی باشد، زیرا بعضی از رنگ‌ها باعث می‌شوند تا آشپزخانه بزرگ‌تر، دلبازتر و پرنورتر نشان داده شوند و برخی دیگر برعکس فضا را سرد و کوچک می‌کنند.

اما باتوجه ‌به طیف گسترده‌ای از رنگ‌های جذاب مانند سفید، طوسی، مشکی، یاسی، قهوه‌ای و... انتخاب بهترین رنگ برای کابینت‌های آشپزخانه کار ساده‌ای نیست. به همین دلیل بهتر است ابتدا با اصول انتخاب بهترین رنگ آشنا شوید تا در هنگام سفارش کابینت برای آشپزخانه دچار اشتباه نگردید. در بخش بعدی کارشناسان اینتر چوب نکات کلیدی برای انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه را بررسی می‌کنند.

همچنین مشاهده کنید: انواع مدل کابینت mdf

میزان نور آشپزخانه را در نظر بگیرید

میزان نور آشپزخانه را در نظر بگیرید

شاید وقتی در فضای نمایشگاه و یا فروشگاه قرار دارید یک رنگ از نظر شما بسیار زیبا و جذاب باشد، اما همین رنگ در فضای آشپزخانه شما متفاوت به نظر برسد. بنابراین در هنگام انتخاب رنگ به این نکته توجه داشته باشید که تناسب رنگ، به میزان نور آشپزخانه و جهت آن بستگی دارد. مثلاً رنگ آبی در آشپزخانه‌های شمالی، حس سردی ایجاد می‌کند؛ ولی برای آشپزخانه‌های کم‌نور گزینه مناسبی است.

انتخاب بهترین رنگ کابینت بر اساس سبک دکوراسیون

یکی از کلیدهای طلایی در هنگام انتخاب بهترین رنگ کابینت توجه به سبک دکوراسیون خانه است. با توجه به اینکه در اکثر منازل امروزی آشپزخانه از سالن پذیرایی دید دارد؛ بنابراین بهتر است سبک دکوراتیو منزل با سبک کابینت‌های آشپزخانه هماهنگی داشته باشند. مثلاً کابینت‌های رنگ قهوه‌ای با طرح چوب، مناسب دکوراسیون کلاسیک است؛ چون آشپزخانه‌ها در این سبک از نظر ابعاد بزرگ هستند. در مقابل رنگ‌های لایت و روشن بیشتر در سبک مدرن مورد استفاده قرار می‌گیرند تا فضا را دلبازتر نشان دهند، زیرا معمولاً آشپزخانه‌های مدرن از وسعت کمتری برخوردار هستند.

به خاطر داشته باشید که مدل کابینت‌ها، نیز در انتخاب رنگ آنها تأثیر به‌سزایی دارند. مثلاً کابینت‌های رومی، به‌واسطه طراحی باشکوه سلطنتی در آشپزخانه‌های بزرگ اجرا می‌شوند و اغلب به‌صورت ترکیب دورنگ سفید و طلایی طراحی می‌گردند. همچنین کابینت‌های هایگلاس با رنگ براق و روشن سازگارترند، این کابینت‌ها برای آشپزخانه‌های کوچک بهترین انتخاب می‌باشند.

همچنین بخوانید: روش نگهداری و افزایش طول عمر کابینت

توجه به ترکیب رنگ و بافت کابینت‌ها

توجه به ترکیب رنگ و بافت کابینت‌ها

بهترین رنگ برای کابینت، باید حس شادی و لبخند را به شما هدیه دهد. زیرا آشپزخانه قلب خانه است و روزانه به‌دفعات زیادی به آن مراجعه می‌کنید. بنابراین بهتر است روی مدل، ترکیب و بافت اصلی آن تمرکز کنید. مثلاً انتخاب رنگ‌های روشن با متریال  کابینت هایگلاس و  کابینت ممبران با سبک کابینت‌های مدرن، برای آشپزخانه‌های کوچک کاملاً مناسب هستند. همچنین بکار بردن یک جزیره با رنگ تیره‌تر در مرکز آشپزخانه، فضای آنجا را جذاب‌تر و کاربردی‌تر می‌نماید.

جنبه‌های روان‌شناسی رنگ‌ها را در نظر بگیرد

معمولاً طراحان حرفه‌ای به رنگ کابینت‌ها از لحاظ نکات روان‌شناسی نیز توجه می‌کنند. مثلاً برخی افراد وسواس زیادی به تمیزی دارند، بهترین گزینه برای این افراد انتخاب رنگ سفید است. این رنگ به طور معجزه‌آسایی، فضای آشپزخانه را دلباز و پاکیزه نشان می‌دهد. در مقابل بهترین رنگ کابینت برای افرادی که هیجان و تحرک زیادی دارند، رنگ‌های شادی مانند زرد، قرمز ، نارنجی و... است. 

انتخاب رنگ کابینت بر اساس ابعاد آشپزخانه

برای اینکه بعد از مدتی از رنگ کابینت‌های آشپزخانه خسته نشوید، باید مدل و رنگ کابینت‌ها را بر اساس ابعاد آشپزخانه انتخاب نمایید. برخی از آشپزخانه‌هایی که فضای کوچکی دارند را می‌توان با استفاده از رنگ‌ها، دلبازتر و بزرگ‌تر نشان داد؛ بنابراین قبل از سفارش کابینت حتماً با طراحان دکوراسیون داخلی در مورد انتخاب رنگ مشورت نمایید. به دلیل اهمیت رنگ‌های کابینت، مشاوران اینترچوب قصد دارند اطلاعاتی درباره رنگ‌های تأثیرگذار در فضای آشپزخانه‌های کوچک و بزرگ خدمت مخاطبان این مقاله ارائه دهند.

بهترین رنگ کابینت برای آشپزخانه‌های کوچک

بهترین رنگ کابینت برای آشپزخانه‌های کوچک

معمولاً آشپزخانه در آپارتمان‌ها از ابعاد کوچکی برخوردارند. برای فضاهای کوچک بهتر است از رنگ‌های روشن و شاد استفاده کنید. زیرا این رنگ‌ها علاوه بر ایجاد حس شادی و سرزندگی در خانه باعث بزرگ‌تر به‌چشم‌آمدن فضای آشپزخانه می‌شوند. در ادامه برخی از پرطرف‌دارترین رنگ‌های کابینت برای آشپزخانه‌های کوچک را بررسی می‌کنیم:

  • کابینت رنگ سفید: این رنگ خنثی فضای آشپزخانه را دلباز، روشن و بزرگ می‌کند. رنگ سفید قابلیت ست‌شدن با رنگ‌های مختلفی مانند طوسی، طلایی، خاکستری تیره، سبز و... را دارد. ضمناً رنگ سفید نیاز به تمیزکاری زیادی دارد؛ زیرا لکه‌های سطح کابینت‌های سفید، بسیار راحت‌تر از رنگ‌های دیگر دیده می‌شوند.
  • کابینت رنگ کرم و بژ: برای افرادی که رنگ سفید را به دلیل نگهداری سخت آن انتخاب نمی‌کنند، رنگ کرم یا بژ گزینه مناسبی است. انواع تونالیته کرم، ترکیب روشن و جذابی در آشپزخانه ایجاد می‌نماید و نمای آشپزخانه را زیبا می‌کند. البته می‌توانید برای جذابیت بیشتر در آشپزخانه‌های کوچک این رنگ را با رنگ‌هایی مانند نارنجی و آبی ترکیب نمایید.
  • کابینت رنگ آبی و سفید: شاید به جرات بهترین رنگ کابینت برای آشپزخانه‌های کوچک را بتوان ترکیب آبی با سفید دانست. این دو رنگ در کنار هم دکور آشپزخانه را فوق‌العاده زیبا و جذاب می‌نمایند. رنگ آبی و سفید باعث ایجاد آرامش در محیط می‌گردند. البته ترکیب آبی سرمه‌ای با سفید نیز نمایی شگفت‌انگیز به فضای آشپزخانه می‌دهد.

بهترین رنگ برای آشپزخانه‌های بزرگ

بهترین رنگ برای آشپزخانه‌های بزرگ

اگر آشپزخانه‌ای بزرگ دارید، دستتان در انتخاب رنگ باز است. هم می‌توانید از رنگ‌های گرم و هم سرد استفاده کنید. درعین‌حال استفاده از دورنگ به صورت ترکیبی نیز می‌تواند نمای آشپزخانه را حیرت‌انگیز نماید.

  • رنگ کابینت قهوه‌ای: انواع تناژ رنگ قهوه‌ای گزینه مناسبی برای آشپزخانه‌های بزرگ و پرنور است. این رنگ توانسته سالیان زیادی محبوبیت خود را حفظ نماید. رنگ قهوه‌ای به‌عنوان یک رنگ گرم می‌تواند با رنگ سفید ترکیب شود و حس صمیمیت و شادابی را در محیط القا نماید. 
  • کابینت خاکستری: این رنگ که در سال های اخیراً ترند شده‌ است، برای کابینت‌های سبک مدرن مورد استفاده قرار می‌گیرد. خاکستری در طیف رنگ‌های خنثی می‌باشد و فضای آشپزخانه را لوکس و شیک نشان می‌دهد.
  • کابینت مشکی طوسی: رنگ مشکی، در ترکیب با رنگ طوسی فضای آشپزخانه را لاکچری و شیک می‌کند. بهتر است کابینت‌های بالایی را به رنگ طوسی و در بخش‌هایی پایینی از رنگ مشکی استفاده کنید.
  • کابینت مشکی و زرد: ترکیب این دورنگ به آشپزخانه عمق می‌دهد. این رنگ ایده خلاقانه‌ای برای آشپزخانه‌های پر از وسایل است؛ زیرا با ایجاد بعد، شلوغی آشپزخانه را کم می‌کند و فضایی فانتزی و جذاب ایجاد می‌نماید.

همچنین بخوانید: کابینت سفید را با چه رنگی ست کنیم؟ + معرفی بهترین رنگ های مکمل

سخن آخر

انتخاب رنگ مناسب برای کابینت‌های آشپزخانه، می‌تواند به شکل معجزه‌آسایی در دکوراسیون خانه تأثیرگذار باشد؛ بنابراین قبل از انتخاب بهترین رنگ کابینت حتماً در مورد ابعاد آشپزخانه، سبک دکوراسیون خانه، میزان نورو... با طراح دکوراسیون داخلی مشورت نمایید. در این راستا تیم پشتیبانی اینترچوب می‌تواند شما را راهنمایی کند.

سؤالات متداول

انتخاب بهترین رنگ برای کابینت آشپزخانه به چه چیزهایی بستگی دارد؟

برای زیباتر کردن فضای آشپزخانه قبل از انتخاب رنگ به ابعاد و میزان روشنایی آشپزخانه همچنین سبک دکوراسیون خانه توجه نمایید.

بهترین رنگ‌ها برای کابینت آشپزخانه‌های کوچک کدام‌اند؟

رنگ‌های روشن مانند سفید، طوسی روشن، کرم، بژ و... باعث بزرگ‌تر نشان داده شدن فضای آشپزخانه می‌شوند.

بهترین رنگ برای آشپزخانه‌های بزرگ کدام‌اند؟

برای آشپزخانه‌های بزرگ می‌توانید از انواع رنگ تیره مانند قهوه‌ای، مشکی، خاکستری و... استفاده کنید.

درج نظر
خانه
دسته ها
جستجو
0 سبد
پروفایل
بیشتر
تماس
دسته بندی ها
پرایمر پی وی سی (pvc)
چسب گرانول
چسب ممبران
روکش ممبران
نوار پی وی سی
بازگشت به بالا